13.3.16

Dauphinoise de butternut

recette gratin dauphinois butternut

Je n'ai pas toujours aimé les légumes. Pendant longtemps, les féculents constituaient l'essentiel de mes repas. Maintenant que je me suis rendue compte qu'une diète végétarienne était meilleure pour ma santé, j'ai essayé de développer une série de recettes végétariennes sympas. Je n'ai rien contre un bon plat de haricots verts natures, seulement une fois de temps en temps...

I haven't always loved vegetables. For a long time, my diet was mostly revolving around grains. Now that I figured out a plant-based diet worked best for me health-wise, I have been working on a series of 'fun' vegetables recipes. Not that I don't like a plain green beans recipe if only once in a while...

recette gratin dauphinois courge butternut spoonencore

recette gratin dauphinois courge butternut spoonencore

Cette recette de gratin de butternut est une variante de notre classique français des familles : le gratin dauphinois. C'est si facile que cette recette de butternut est devenue ma favorite. C'est bientôt la fin de la saison des courges, alors vous feriez mieux de vous dépêcher si vous voulez l'essayer ! Et si vous ne trouvez pas de courge butternut chez votre épicier ou au marché fermier, vous pouvez toujours vous rabattre sur les pommes de terre. Et vous finirez avec ce bon vieux gratin de pommes de terre français !

So this butternut dish is a variation on our classic French recipe of all time: 'gratin dauphinois'. It is so easy it's become my go-to butternut recipe. Tis almost the end of squash season so you'd better hurry to go and try this one! Or if you can't find butternut squash at your local grocery store or farmer's market you might as well end up using potatoes instead. And there you go with our classic French potato dish!

recette gratin dauphinois courge butternut

BUTTERNUT DAUPHINOISE

1 big butternut squash
50cl double cream
grated nutmeg
salt, pepper

Cut the squash in halves. Seed and peel then preheat oven to 180 celsius degrees. Slice squash very thinly. Layer squash slices in a gratin dish. Cover with cream, sprinkle with salt, pepper and nutmeg between each layer. Finish off with a cream layer. Bake for about 40 to 50 minutes or until the squash is tender and the top is golden.

4 commentaires: